Pages

martes, 16 de junio de 2009

Miljöåterbäring!!!


Jag antar att det är fler än jag som sparar på alla, å jag menar verkligen ALLA, gamla inredningstidningar. Överallt i huset finns det korgar, med tidningsförvaring; i köket, i hallen, i vardagsrummet uppe, i vardagsrummet nere, i sovrummet, på toaletten, på andra toaletten, i gästrummet och på kontoret. Varför, varför, varför kan jag inte slänga!!!! Borde det inte införas pant på inredningstidningar som en slags miljöåterbäring? Då kanske jag skulle kunna lämna ifrån mig mina små älsklingar. Men saken är den att jag tycker att det är lika roligt varje gång jag hittar en gammal favorit (alla är favoriter) som jag inte läst på länge. Alltid hittar man något som man har missat.

En gång hittade min man mig i grovsoprummet med rumpan upp i vädret, hängandes över tidningsåtervinnings-kärlet.

"- Men VAD har hänt!!! Har du gjort dig illa!!!
"- Någon har SLÄNGT en massa gamla "Lantliv å Sköna hem å Elle interiör å...."
"- Du måste SKÄMTA!!!

Tidningarna ligger numera i köket å i hallen å i vardagsrummet å i.......

// Inredningsfrun
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top