Pages

jueves, 18 de junio de 2009

Pytt-i-paj!



En av många saker som jag njuter av i livet är mat och matlagning. Vilket inte rimmar så väl med att vårt kylskåp ofta är ganska tomt och/eller fyllt med rester. Matlagning för mig är inte att ha en mängd färska råvaror att tillgå eller recept, utan jag kör nästan alltid med "ta-vad-du-har"-principen och laga något gott av det. Eftersom vi älskar paj i vår familj så blir det därför ofta, vad jag kallar för,"Pytt-i-paj". Det fina med "Pytt-i-paj" är att alla kan göra det och man behöver inte något recept. Ta vad du har hemma i kylen eller frysen och släng det i ett pajskal och - voíla!!!

Idag hittade jag lite skrämd Läcköskinka, några frusna Euroshopper-broccolibuketter, en ostabit som ingen vill äta upp, några soltorkade tomater och lite fetaost. Dagens "Pytt-i-paj" blev supermumsig!!!

Här kommer receptet :-)

Inredningsfruns "Pytt-i-paj"
  • Häll upp något gott att dricka (uttorkning gör dig trött i huvudet)
  • Gör ett pajskal (grundrecept finns att hitta i princip överallt)
  • Ta fram något ur kylen/frysen som du gillar (marmelad eller sill rekommenderas ej)
  • Släng allt i pajskalet
  • Gör en äggastanning
  • Blanda i en stor dos av matlagningskärlek och en nypa tur
  • Se till att du omger dig av hungriga magar
  • Ta ut pajen innan det luktar bränt
  • Om det inte smakar bra så leta fram ett recept till nästa gång
Lycka till!!
// Inredningsfrun
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top