Pages

lunes, 22 de marzo de 2010

Jag; En WYS-I-WYGare!!



Titt som tätt dimper det ner frågor kring mitt fotande och mina kameror. Så nu samlar jag alla frågor i en och besvarar så gott jag kan.

Säkert är över 95 % av alla bilder här på bloggen tagna med min lilla Canon Ixus (10 megapixel) digitalkamera. Jag fullständigt älskar den! Lätt å smidig att ha med sig överallt, dessutom. Så, JA, det går att ta mycket roliga bilder med "endast" en digitalkamera!!!

Min nya älskling Mr. Canon Eos 1000D systemkamera, har jag äntligen börjat få bättre hand med. Dock är instruktionsboken fortfarande lika prydligt inplastad, som den var när jag fick den.

Alltså..... jag kan egentligen inte ett skvatt om kameror å jag har bara en himlans massa tur när jag fotar. Men lite tur ska man ju ha!!!

Å till sist så använder jag mig inte av något redigeringsprogram "a-la-photoshop" utan beskär och tar bort ex. röda ögon i det redigeringsprogrammet som följer med kameran. Å det kan jag knappt inte heller.

Så summa summarum när det kommer de bilder jag tar; WYS-I-WYG för att tala datorspråk. Alltså What You See Is What You Get!

Men en dag kanske även den envisaste av åsnor lära sig att sitta, å då kanske instruktionsboken kommer fram å redigeringsprogrammet beställs. Men tills dess så WYS-I-WYGar jag ett tag till!!!

KRAM

// Inredningsfrun
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top