Pages

miércoles, 19 de mayo de 2010

Rätta mig om jag har fel.....




... men är detta inte Herr och fru Sparris som står här lite så där på villovägar intill vägkanten???

Förra året upptäckte vi något som ja, mer eller mindre exakt, såg ut sparris. Den växte och växte och blev nästan en meter hög med en massa långa blommande skott uppe på toppen. Å i år så har den nu fått sällskap av en kompis till.

Då är min fråga nu; Är detta sparris ?? Går den att äta (mmmmmumma)?? Kan man gräva upp dem och plantera dem på ett annat ställe??? BERÄTTA för mig!!

Tomten som vi byggt på är ju en gammal äng. Så det kanske inte är så konstigt om det växer och kommer upp både det ena å det andra här. Spännande!!!

KRAM på er gamla och nya läsare. Kul att fler och fler tittar in till lilla mig!!!

// Inredningsfrun å sparrisodlare???
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top