Pages

domingo, 17 de julio de 2011

Av-och-på-väder!


Solgula citronmuffins är både en fröjd för både gommen och ögat.
Den vackra äggkorgen kommer från Huset på landet.
Söta muffins-formar från Lagerhaus.

Tips! Använd både skalet och saften från en citron + lemoncurd
i smeten så blir citronmuffinsen extra goda.


Idag har det varit sådant där av-och-på-väder... IGEN! Av med koftan, på med koftan, av med koftan, på med koftan, av med koftan, på med koftan. Varmt, kallt, varmt, kallt, varmt, kallt och åååååå vad vi kan det här nu!! Å vad jag kan förstå (meteorologerna har ju haft fel förr) så kommer det mer av den varan minst en vecka till. Så nu ställer jag om hjärna på vara-inne-å-mysa-väder (för visst är det ändå lite mys-pys att sitta inne och kura även på sommaren?) och sitter och klurar på vad för små projekt jag ska sysselsätta mig (å min käre make) med nu när det ska regna en massa. We´ll see.....

Idag bakades det iallafall solgula citronmuffins här på the Island (och dansade runt till denna låten - tjohooooooo). Undrar just vad jag ska hitta på imorgon?

KRAM

// Inredningsfrun
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top