Pages

miércoles, 23 de diciembre de 2009

Rödbetssallad var det här!!!


Alltså!!! Lyssna väldigt noga nu, kära bloggläsare!! Jag vet att Ni förmodligen har MYCKET att stå i nu da´n före dopparen da´n så jag fattar mig kort; PROVA det här!!!


Inredningsfruns rödbetssallad

  • Hela rödbetor på burk
  • Gräddfil ( beror på hur mycket rödbetor du har, men ca 1-2 dl)
  • Vispad grädde (ca ½-1 dl. Gör att rödbetssalladen liksom "krämar" ihop sig)
  • Skånsk senap (ca 2 msk)
  • Gul lök (½-1 st)
  • Äpple (1 st)
  • Salladskrydda
  • Curry
Hacka rödbetorna (sätt plastpåsar på händerna så att du inte blir röd), gul lök och äpple. Blanda gräddfil, skånsk senap, salladskrydda, curry i en stor bunke och smaka av (jag skriver inga mängder för allt är tycke och smak). Blanda ihop allt och vänd till sist ner grädden. KLART!!!!

Å för alla er som inte har tid, köp färdig rödbetssallad och blanda i curry, salladskrydda, skånsk senap, äpple, lök och lite gräddfil!!! KLART!!!! Curryn och senapen gör susen, vill jag lova!!! Gillas även av alla som inte gillar curry!!!! Garanterat!!!

Detta får bli "Dagens tips"!!!

Kram kram

// Inredningsfrun
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top