Pages

viernes, 16 de marzo de 2012

Nu är det klart!



Idag har jag fått mailet som jag har gått och vääääääntat på. Och ja. Nu är det klart. Snart blir det fuffens. På riktigt. Jag kan ännu inte avslöja vad detta "fuffens" innebär men jag lovar att det en treat som heter duga. Både för er och för mig. Men som sagt. Inget jag kan avslöja än :).

Men. Som kompensation för att jag håller er på halster, bjuder jag idag på ett lätt, fräscht och smaskigt recept från Middagskorgen som vi lagade för ett par veckor sedan. Perfekt till både middag och lunchlådan dagen efter. Se bara till att använda riktigt färsk och mogen mango. Enjoy;

Stekt ris med kräftstjärtar och mango: (4 port, 30 min)
3 dl ris
1 broccoli
1 burk minimajs
1 röd paprika
1 mango
Smör
1 burk kräftstjärtar
Salt & svartpeppar
(jag tog även lite ruccola)
Eventuella tillbehör:
Sweet chilisås
Creme fraiche (till er som gillar "sås")
How to do it;
Koka ris enligt anvisningar på förpackningen.
Skölj och dela broccolin i små buketter och skär stjälken i skivor. Skölj, kärna ur och skär paprikan i bitar. Skala och skär mangon i små kuber.
Låt broccolin och majsen koka med riset när ca 5 min av koktiden på riset återstår.
Hetta upp smör i en stekpanna.
Fräs paprikan så att den mjuknar och får lite färg.
Tillsätt riset med grönsakerna och stek under omrörning på hög värme ca 2 min (jag blandade i en msk sweet chili direkt i pannan istället för att ta det vid sidan om. Det ger lite mer hetta åt rätten).
Smaka av med salt och svartpeppar. Vänd till sist ner kräftstjärtar och mango i risblandningen.
Klart att servera!

Ja. Nu tar jag fredagskväll för jag är heeelt slut.

KRAM på er alla goa!

// Inredningsfrun
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top