Pages

miércoles, 7 de marzo de 2012

Överkonsumtion!




Så här års överkonsumerar jag vårlökar av alla dess slag. Å det ju inte så svårt eftersom de är så bedårande söta att man nästan dör en liten, liten mini-död av sötheten och bara vill köpa massor, MAAASSOR av lökar med sig hem. Dessutom så blommar de ju över så snabbt att man måste investera i nya. "Måste". Hmmm.....

Nåväl.

Jag ser iallafall denna (befogade) överkonsumtion som en investering eftersom jag alltid sparar lökarna när de blommat över. Då klipper jag ner bladen och kaster ut dem på vår komposthög där de slår rot och blommar om året därpå. Å så gräver jag upp dem och planterar dem i krukor och hinkar och när de har blommat över, ja, då hivar jag dem på komposthögen igen.

Å så hade man sig ett litet kretslopp, där ja, i de där små lökarna. Så himlans bra!

Länge leve lökar och överkonsumtion. Eller vad säger Ni :)??

En riktigt härlig torsdag önskar jag Er, alla goa!

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssst..... Den vita pärlhyacinten på bänken i köket har jag planterat i den söt lite thé-kanna. Man tager vad man haver, sa Inredningsfrun. Å Kajsa Warg :)!
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top