Pages

domingo, 27 de junio de 2010

Å så var det klart!!

















Japp, idag har det sista på mitt lilla projekt blivit klart!!! Å vad är det då jag har hållit på med?? Jo en liten planteringshörna så klart!!! Allt är dock inte klart ännu (det ska upp lite hyllor på väggen bla.), men nu kan jag iallafall använda min lilla hörna!! Tjohoooooooooooo!!!! Ni fick ju aldrig se hur det såg ut innan, men jag lovar er att det inte var en vacker syn!!!

Å vad har jag då gjort?? Jo, jag har grävt (japp, go figure!!) ut en halvmåne och lagt ut markduk. Sedan har jag klippt ut hål där jag skulle plantera. Idén med dörren som planteringabord/avlastningsyta har jag hittat på nätet (jag googlade på bilder) och snott rakt av . Japp, idén var så lööööööööööööjligt bra att det inte ens var någon idé att gör om dem!! Den gamla dörren har jag ställt på ben i trä (Ikea, 95 kr/st) som jag målat vita. De små träden är mini-syréner som jag hittade på fyndhörnan för 59 kr/st!!! nedanför dem har jag planterat ljusrosa lavendel som jag oxå hittade i en fyndhörna. Perfekt att fynda en massa billiga växter och blommor som kommer att bli fin-fina nästa år!! Det ser kanske lite tråkigt ut nu men, den som väntar på något gott!!! Kaprifolen blommar dock för fullt men väntar på en spalje så att den kan slingra sig upp. Ska bara bygga ett par först :)!

Så,,,,, det blev ett långt inlägg med måååååååååånga bilder!!!

Veckan som kommer blir spännande på många sätt!! Min kära make år fyller år, vi firar bröllopsdag och avslutar veckan med en weekend till Österleeeeeen. Lovely!! Å så en massa annat....... hemligt, hemligt, hemligt ;)!!!!

KRAM på er, goa bloggläsare!!

// Inredningsfrun
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top