Pages

viernes, 25 de noviembre de 2011

Om jag hade genererat ljud.

Morfars gamla silverfat får nu snällt ställa upp .....
..... och vara blom-beprydd ett tag framöver.
Enkelt men vackert, tycker jag.
Vitrinskåpet har pyntats lite lagom juligt och i fåtöljen....
... ligger mina nya favviskuddar (från Sofias hus) som inte
är så juliga kanske. Men det spelar ingen roll för jag älskar dem!
Den svarta Sturehof-krukan får vara kvar ett tag till. Här med vit amaryllis och
lång kanelstång som växtstöd.
Vackert julröda kökshanddukar (från Topiary) lyser upp i köket.

Idag har jag flängt runt som en skållad råtta på speed mellan städning, strykning, kids, julpynt, städning, kids och lite mer lull-lull. Hade jag genererat ljud så hade det låtit ungefär så här; Swosch, wroom, wiiiiiiiii, katshaaaooooo, swisch, krasch-aaaaaaaaaa (oooooops där gick en kula i backen), iiiiiiiiiiiiii, waaaaaaaaaa........ Typ.

Men nu är det iallafall lite små-juligt här hemma. Första julskivan har snurrat i spelaren och första saffranskakan har bakats (och nästan ätits upp också för den delen). Så. Det bli jul i år också. Banne mig. Tjohoooooooooooooo!!!!

Nu tar jag kväll. Å en pepparkaka eller fem.

KRAM

// Inredningsfrun
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top