Pages

martes, 30 de agosto de 2011

Bröllopstårta kontra kaffe och Toblerone









" - Ska de smälla i sig en hel bröllopstårta till kaffet ikväll", kanske Ni sitter och tänker nu. Det skulle i och för sig inte varit en omöjlighet (eftersom det mer än ofta slinker ner en och annan kolhydrat här på the Island till kvällsfikat....) men icke sa nicke! Den här ljuvligt vackra tårtan har jag bara fått låna för att fota och bör inte heller ätas (som ni snart kommer att förstå om ni fortsätter att läsa). Å eftersom jag hade sådant himla problem med att välja ut vilka bilder som jag skulle visa på denna ljuuuuvligt vackra tårta (som fantastiskt begåvade Fröken St Heaven Street har gjort) så får det helt enkelt bli en tårt-kavalkad idag. Iallafall.

Tårtan är en så kallad cake-dummie (typ en tårt-prototyp som man visar upp vid mässor etc) som man bygger upp med frigolit och sedan klär med (dock ätbar) sugarpaste. Så hur gärna jag än skulle vilja sätta tänderna i denna tårta (jag tänker mig att den är fylld med len hallonmousse på en chokladbotten) så tror jag att frigoliten är liiite för hårdsmält även för mig (som äter det mesta). Nåja.

Kaffe och Toblerone är inte ju fy skam det heller.

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssssst....... Fröken St heaven Street hälsar att hon tar emot beställningar på både bröllopstårtor, tårtor, tårtdekorationer, cupcakes och macarons efter önskemål (det var hon som gjorde de gulliga Converse-skorna till Lillebrors dop). Kika gärna in hos henne för mer härlig inspiration.
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top