Pages

jueves, 18 de agosto de 2011

Vaniljsocker!

Just nu testar jag om det funkar att göra
hemmagjort vaniljsocker....
Det som behövs är en använd och urskapad vaniljstång....
... som man lägger
i en burk med strösocker.

Jag har testa att göra vaniljsocker här hemma. Alla tv-kockar gör ju alltid eget smaksatt socker och jag vill se om det verkligen fungerar eller om det bara är för att det ser så härligt hemtrevlig ut. Så jag slängde ner en urskrapade vaniljstång (från pannacottan jag gjorde förra veckan) i en burk med vanligt strösocker. Nu återstår det bara att vänta och se. I´ll keep you informed.

Förresten. Så kul att ni gillar idén med vår diskmedelsspruta (jag tipsade faktiskt om den när jag medverkade i "Halv åtta hos mig" förra året, men det visades aldrig) och så rolig att ni kommer att prova det. Å till er som frågat; Ja, vi torkar alltid disken som vi handtvättar direkt eftersom vi har en liten diskbänk som lätt blir crowded. Vi vill ha det stök-fritt i vårt kök :).

Nu ska jag städa. Kanske kommer det ett städtips på videobloggen sen :).

KRAM

// Inredningsfrun
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top