Pages

domingo, 28 de agosto de 2011

Ni får en chans till!







Tjohoooooooooooooooooo!!!! Vi gjorde det!! Tjohoooooooooooooo!!!! Shit så kul!



Oj,oj, oj! Vi tog oss till finalen i tävlingen som Fastighetsbyrån och Expressen anordnat för "Sveriges charmigaste hem". Så TACK alla som röstat på oss. TACK!



Nu ställs alla räkneverk om på noll igen så nu får Ni, goa läsare, en chans till att rösta på vårt hem i finalen. Rösta gör Ni HÄR!!! Å till alla er som mailade till mig om att ni röstat fel sist så fungerar röstningen på exakt samma sätt denna gången. Alltså; Ni loggar in på ert Facebook-konto eller på ett konto som ni skapar på tävlingssidan (detta för att ingen ska kunna rösta mer än en gång på varje bidrag och det är ju bra). Sedan klickar ni på stjärnorna för att ge betyg på de olika bidragen som är med och tävlar. Längst till HÖGER (dvs fem stjärnor) är HÖGSTA betyg och vice verca.



Denna gången är det heeeeela svenska folket som röstar så varje röst är ju helt galet viktig. Första priset är ett hemma-hos-reportage i Expressens Leva & Bo-bilaga och ett presentkort på 30 000 kr (det är typ 3 miljoner för mig som är fattig student på mammapenning) i valfri inredningsbutik. GALET! Man kan ju bara drömma om hur mycket lull-lull man kan hitta för den summan....... Men vad tusan. Hoppet är ju det sista som lämnar en, eller hur!?!



Så. Varför ska Ni då rösta på vårt hus som det vinnande i denna tävling, undrar Ni nu säkert? Är vårt hus verkligen Sveriges mest charmiga? Absolut inte, skulle jag säga. MEN. Vi chansade och kastade in ett bidrag eftersom man inte har ett skviddevutt att förlora. Det är ju dumt att inte våga chansa liksom. Å även om vi har en inredningsstil i vårt hem som just du inte har i ditt, så kanske man ändå kan hitta något här hos oss som man gillar. Men om du inte gillar vårt hem så kan du ju alltid rösta för min skull för då blir jag glaaad :D. Så strunta nu i "Jante-fjante-lagen" och "varför-ska-hon-få-vinna-en-massa-skoj-när-inte-jag-får"-trams. Det kostar ju inget att göra någon annan glad :). Tack på förhand!



Iallafall. All denna röst-raggning (så här stod det faktiskt i mailet som finalisterna fick;
"- att du tipsar alla dina vänner och bekanta om ditt bidrag och får dom att rösta på just dig!" så jag gör bara som jag blivit tillsagd) tog på krafterna så nu går jag och drar täcket över huvudet. Både jag och Lillebror är löööjligt förkylda idag så vi intar helt enkelt horisontellt läge och kurerar oss. Har nog redan konsumerat en årsförbrukning av Panodil och nässpräy. Sexy!



Men hej å hå (å trots allt snor) så är jag ju ändå glad idaaaag! Tjohooooooooaaaathjooooprosit....



KRAM



// Inredningsfrun å sådär charmigt snorigt förkyld

Facebook Twitter Google+

 
Back To Top