Pages

viernes, 12 de agosto de 2011

"Välkommen till världens minsta idéer"







Äggkorg från Huset på landet.



Baksticka från Ellis Corner.



"Välkommen till världens minsta idéer" står det i IKEAs katalog för 2012 som jag just nu sitter och kikar i på nätet (har fått en liten preview-snek-peak på katalogen skickat till mailen. Så trevligt!). Ni vet ju att jag är ett stor fan av Herr Kamprads varuhus trots att det är massproducerat och att halva Sverige har samma soffa som vi har. I don´t care! Jag gillar smarta och praktiska lösningar och det har alltid jag inspirerats av vår blå-gula-världsvaruhus.



Ikeas katalog för 2012 inspirerar till att vara "kvadratsmart" vilket innebär att man på små ytor ska kunna får sitt drömhem och kunna uppfylla sina drömmar och idéer. För att göra ett direkt citat "Ett drömhem behöver inte vara stort. Bara smart" så kan jag inte annat än att hålla med. Jag har bott på många olika ställen i mina da´r och många av lägenheterna har både varit små och möblerade med möbler som inte varit mina. Men. Jag har alltid försökt att boa in mig och lull-lulla så gott det går för hemmet (där man bor) är alltid viktigt även om man bara bor där tillfälligt, tycker jag.



Iallafall. Vad ville jag ha sagt med dagens inlägg nu då? Jo, var nöjd med ditt hem men sluta aldrig att drömma och våga prova dina drömmar där du lever och bor just nu. Kanske är det en liten pärla du har trots allt, fastän att det är lite trångt :).



KRAM



// Inredningsfrun



Psssssssst.... Idag har jag bakat (go figure!). Vad det blev får ni dock se imorgon.

Facebook Twitter Google+

 
Back To Top