Pages

lunes, 24 de octubre de 2011

Alvedon, friska makar och hjälpsamma mammor!


Säsongens sista blombukett....
... får nu pryda vardagsrumsbordet...
... i all sin vackra enkelhet.

Det känns som att det iallafall går åt rätt håll här hemma nu. Bebis (som var pigg redan igår men fick en "återhämtningsdag") utropade ett sjungande "HURRA" när vi sa att han skulle få gå iväg sina fem timmar till förskolan idag. Själv känner jag mig som århundraden ifrån hur jag gjorde i söndags. Inte på långa vägar som vanligt men som sagt, åt rätt håll. Så skönt! Lillebror däremot ska till doktorn idag för han blir däremot inte bättre och då ska jag minsann ta och kolla upp min lilla hals också för den blir inte bättre den heller. Grrr....

När man har kids så är man ju förkyld lite titt som tätt (mer tätt än titt faktiskt) så det har jag ju vant mig vid. Dessutom är det ju förkylningstider nu så det här är garanterat bara en i raden av de otaliga som komma skall denna säsong. Det är bara till att gilla läget och försöka rida ut dem så gott det går. Säger bara thank God för Alvedon, friska makar (peppar, peppar har han klarat sig denna gången) och hjälpsamma mammor :).

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssst...... Min käre mor kom in med vad jag förmodar är säsongens sista blombukett efter promenaden igår. De får nu pryda vardagsrumsbordet och påminna om sommaren (som aldrig riktigt kom).
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top