Pages

jueves, 27 de octubre de 2011

Idag fixar jag!

Idag när min käre make är på resande fot heeeela dagen så passar jag på att fixa lite här hemma. Med att "fixa" innebär idag att;

* Montera ner fem Ikea-bokhyllor.
* Kånka ner fem Ikea-bokhyllor nedför trappan.
* Lyfta ut fem nedmonterade bokyhyllor ut till garaget.
* Komma på i efterhand att garaget var .... eh... lite fullt.... och får om organisera (föööösa och trycka in allt till ett hörn) för att få plats.
* Dammsuga och städa bort tre år av damm där hyllorna stått.
Innan - fula bokhyllor. Nu - tom härlig vägg!

* Börja möblera Lillebrors rum.
* Komma på att jag inte kan möblera Lillebrors rum, eftersom jag lagt alla typ 700 dvd filmer och cd skivor som stått i bokhyllorna i Lillebrors säng (!!!) och den väger nu bly och jag kan inte flytta den..... tjibi....
Alla skivor som stått i bokhyllorna får så länge
förvaras i Lillebrors kommande säng.

Så. Istället gjorde jag en kopp varm choklad toppad med en liten skvätt grädde (who I´m I kidding. Det var med än en skvätt. Jag typ "skvätte" i en tredjedels förpackning.....) och en ostmacka och la mig i soffan. Skönt!

Resten av "fixet" kan jag göra en annan dag.

KRAM

// Inredningsfrun

Pssssssssst..... Idag är jag liiiiiite besviken eftersom jag egentligen skulle hjälpa till när en av mina favvis butiker har lite "Jul-Öppet-Hus" hela dagen idag med 20 % i heeeela butiken. Men vi fick liksom inte riktigt ihop barn, amning, hämta-på-dagis och vem-kan-vara-barnvakt-logistiken idag när maken inte kommer hem förens sent idag. Dessutom har jag en riktigt ruskig virusinfektion i heeela ansiktet som gör sju hel*** ont och kliar mig fullständigt galen, så jag har ju definitivt en infektion kvar i kröppa. Men, men.
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top