Pages

martes, 25 de octubre de 2011

Perfect timing!




I måndags blev jag lite fundersam när en budbil stannade till utanför oss (har jag beställt något nu igen?!?!). Till min stooooora glädje var det mat från Middagskorgen som vi beställde för ett par veckor sedan och det hade jag precis glömt bort mitt i allt snor-elände. Kunde ju inte bli mer perfect timing eftersom vi varken hunnit/orkat handla och inte hade något roligt att laga till hemma heller. Så. Ca 30 minuter senare stod maten på bordet. Jag nöjd. Maken nöjd. Bebis nöjd. Å Lillebror nöjd (eller ja.... inte på en gång då eftersom det liksom tar en liten stund för min mat att komma ut i systääämet liksom). Det blev cannelloni med rotfruktsfräs, ricotta och choritzo. Ljuvligt gott! Det här kommer jag garanterat laga igen. Banne mig. Här kommer receptet. Only for you;

Cannelloni med rotfruktsfräs under tomattäcke (4 portioner)
1 frp färska lasagneplattor
½ purjolök, den vita delen
2 palsternackor
Ca 500 g morötter
Olivolja
1 frp chorizokorvar
1 burk ricottaost
Salt & svartpeppar
1 burk körsbärstomater (japp, det finns på burk. Mycket godare än tex. krossade tomater)
1 dl mjölk (jag tog 3 dl fetgrädde istället. Dels för att vi hade det hemma och dels för att jag inte ätit riktig mat på ett par dagar. I neeeed som fat!)
½ dl vatten (samma här - fetgrädde)

Gör så här:
Sätt ugnen på 225º.
Finhacka och skölj purjolöken. Skala och riv palsternackor och morötter grovt. Fräs dem i olivolja i en stekpanna, salta och peppra. Dela korvarna och skiva dem. Låt dem fräsa med i grönsaksfräset. Vänd ner ricottaosten och ta av stekpanna från plattan.
Lägg en klick av röran på en lasagneplatta, rulla ihop och lägg dem i en ugnssäker form.
Blanda körsbärstomaterna med mjölk och vatten (eller 3 dl grädde som jag gjorde), häll det över lasagneplattorna och gratinera i ugnen ca 20 minuter.
Servera Cannelloni med en krispig sallad med majs och lite dressing. MUMMA!

Är det redan onsdag idag? Lill-lördag alltså. Ska nog baka något gott med kidsen idag. Det är vi sannerligen värda.

En härlig dag önskar jag Er, goa läsare!

KRAM

// Inredningsfrun
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top