Pages

sábado, 29 de octubre de 2011

Grattis!

Bebis ville ha Blixten McQueen-servetter och jag tyckte att vi skulle ha ljusblå
servetter. Så vi tog båda och buntade ihop dem. Bra (och snygg) kompromiss!
Canvas-tavlan med Bebis namn på fick han i present. Me like :)!

Trött födelsedagskille softar med kompis under bordet. Söta!
Ljuvligt goda små mini-cupcakes med smak av sötlakrits har jag beställt
från St. Heaven Street.
Lite klubbor till födelsedagsfirarna.
Kakor och popcorn i små skålar ger en mysigare känsla
än att bara lägga upp på fat, tycker jag.

Det blev verkligen en succé att släppa "du-ska-få-ha-kalas-idag"-bomben när Bebis kom in i köket och såg kalas-piffet runt köksbordet. Han bara stod och gapade när han fick syn på ballonger, coola bil-servetter och små skålar med diverse mumsigt. Klart att han förstod att det skulle vankas kalas! Å trots att vi alltid äter frukost inne vid matsalsbordet om helgerna, ville Bebis sitta vid köksbordet och äta sin frukost idag. Så klart. Lille gubben.

När gästerna senare anlände blev det en massa "GRATTIS och hipp HURRA", presenter och mumsigt i magen och Bebis sprang runt som en Duracell-kanin på speed och lekte med sina komkpisar och nya leksaker. Härligt!

Men bäst av allt var att få se hans min när han fick se sin födelsedagstårta. Det var ögon stora som thé-fat vill jag lova. Å vad det var som var så speciellt för en nybliven tre-åring får ni se imorgon :).

Å apropå "grattis" så firar min käre mor och far 35 årig bröllopsdag idag. GRATTIS!
Å apropå "grattis" igen, så är det ju dax att ställa tillbaka klockan en timme i natt vilket innebär att Bebis kommer att vakna och väcka oss klockan fem istället för sex imorgon bitti. Så GRATTIS till oss som får gå upp då. Grattis. Verkligen......

KRAM

// Inredningsfrun
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top