Pages

martes, 4 de octubre de 2011

Softisch-häng!




Bebis favvis-bil i trä. Från Huset på landet.

Bil-race på gång.
Softisch-häng i den rätta klassiska slacker-stilen :).
Idag när Bebis var ett par timmar på förskolan passade jag på att flytta runt lite möbler på hans rum (Varför möblerar man inte om lite oftare? Såååå skönt att konka och dra runt på en massa tunga möbler ju. Nästan lika skönt som att släpa och dra en massa gödsel som är bästa träning ever!!Iallafall.). När Bebis väl var hemma igen berättade jag att jag hade fixat en till honom. Så när jag kör värsta "hålla-för-ögonen-å-TADAAA"-köret innan vi kom in i hans rum. När han äääntligen får öppna ögonen (stackaren) så säger han;

" - Men, men. Var är min överraskning, mamma!?!" (aaaaningen undrande)

" - Jamen seeeer du inte vad jag har gjort?" (aaaaningen stolt)

" -Jo. Flyttat sängen. Men VAR ÄR överraskningen??" (aaaaningen förvånad)

" - Men det ÄR ju överraskningen ju...." (konstaterar jag)

" - Det var en konstig överraskning......" (konstaterar Bebis)

Ja, vad ska man säga. Det var nog en konstig överraskning för en soon-to-be-treåring. Å jag tyckte nog att min lilla möblering var roligare än vad Bebis gjorde :).

Men han var nog ganska nöjd ändå till slut för vi tillbringade resten av eftermiddagen med softisch-häng och bilrace på golvet i hans ny-möblerade rum. All well that ends well :).

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssst....... Sängen har vi fyndat på Blocket för ett par år sedan och målat den vit. Den gamla pinnstolen och den lilla pallen är loppisfynd som även de fått sig en omgång med penseln. Den vita gitarren kommer från Sprall.

Pssssssst.... igen! Jag letar efter ett fint överkast till Bebis säng. Vet att Greengate har fina till barnrum, men tips mottages gärna :). Tack på förhand.
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top