Pages

miércoles, 5 de octubre de 2011

Om bananas!



"Får jag smaka nu, mamsen?!"

Nu är vi samlad igen, hela familjen. Min käre make har varit bortrest och jobbat på grannön (Gotland) ett par dagar men är nu äntligen hemma igen. Skönt! Han fattas mig när han inte är vid min sida. Barnen saknar honom också så klart. Å trots att kidsen alltid sköter sig exemplariskt när jag är ensam hemma med dem, går det ju inte alltid som man tänkt sig (som till exempel perfekt timade bajsfester tre minuter innan man ska befinna sig på förskolan, mjölk-spill över nypåklädd Bebis som har sista paret tvättade jeans på sig, å lite tre-års-trotsigt "meeeen-jag-måååste-ha-yogurt"-skrik när det enda som finns i kylen är vanlig filmjölk) å då är det ju sannerligen lätt att man går bananas när inte allt flyter på som jag vill. Det är ju tur att dessa dagar inte inträffar så frekvent för då skulle nog rynkorna i fejjan varit ännu djupare och påsarna under ögonen ännu svartare :). Iallafall.

Å på tal om bananas så bakade jag godaste och saftigaste banan-kakan (gör en vanlig sockerkakas-bas. Byt ut mjölken mot turkisk yoghurt, mosa två mogna bananer och tillsätt två tsk kanel) till förmiddagsfikat som idag avnjöts tillsammans med vänner och deras små bebisar. Mys!

Nu ska jag strax iväg och fika, igen. Vaddå? Jag missade ju kanelbullens dag igår så jag tar helt sonika igen det idag. Så det så :). Tjohooooooooooo!!

KRAM

// Inredningsfrun
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top