Pages

jueves, 13 de octubre de 2011

Höst-nytt!






Nu har de vita Mårbacka-pelargonerna i köket bytts ut mot lite höst-nytt o form av vita cyklamen. Jag gillar verkligen cyklamen men tycker att det är jobbigt att behöva vattna dem underifrån (vem tusan har tid att gå och doppa blommor hit och doppa blommor dit hela tiden?!?) så jag vattnar dem som vanligt vilket ofta resulterar i att de sloknar och ser lite halvtaskiga ut efter ett tag. Det enda stället i huset där mina cyklamen trivs är i vårt sovrum eftersom cyklamen vill ha det svalt (och där har vi det alltid typ 15 grader). . Därför har jag nu satt fejk-cyklamen i fönsterna i köket i stället, så att de är fräscha och fina heeeeela vintern. Dagens fejk-blommor ser så naturliga ut att man nästan måste gå fram och lukta och känna på dem för att man ska upptäcka att de inte är äkta. Stort gilla!!!

Å apropå "gilla" så är ni nu över 700 st som "gillar" Inredningsfrun på Facebook!! Va!?! Helt galet roligt! Tjohoooooooo!!! Mitt hjärta och själ ligger så klart här på bloggen men det är roligt för mig att även få ett "ansikte" på er också. Känns lite mer personligt, tycker jag.

Iallafall.

Idag är det fredag och det det ska jag ta mig tusan fira med ett besök till gymmet. Har inte varit där på ....... TVÅ MÅNADER!! Gaaaaah!

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssst........ De vackra vita cyklamen i vårt köksfönster kommer från Topiary. Finns i vitt och härligt cerise.
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top