Pages

domingo, 30 de octubre de 2011

Tårt-orgie!

Kalas-bordet med kalas-tårtan!
Eftersom Bebis diggar Blixten McQueen...
... så var det ju självklart att han skulle få en sådan tårta!
Alla dekorationer på tårtan är gjorda av sugarpaste. Bildäcken, kaktusen,
stenarna, vägen etc är alltså ätbara :).

Tittar in i all hast för att bjuda er på en riktig tårt-orgie. Bebis födelsedagstårta från kalaset igår gick banne mig inte att sluta fota för den var så galet ball! Den är specialbeställd från proffset på tårtor herself; Fröken St. Heaven Street. "Inga problem" var hennes kommentar när jag kom med idéerna om en Blixten McQueen tårta. Men aldrig i min vildaste fantasi kunde den bli så här cool. Jag önskade en Blixten-bil, en väg på en vit botten å så fick jag det här. Galet!!! Den var fylld med smörkräm, Dumle-fluff och banan. Galet god alltså!!

Förra året gick jag runt i hela Kalmar och frågade om någon kunde göra en Pingu-figur på en tårta. Men alla bara suckade och sa att om jag hade med mig en bild så kunde de scanna in den på tårtan. Amen hur kul är det på en skala. Så duktiga Caroline har verkligen kommit helt rätt med sitt företag. Å apropå på Caroline så kommer hon snart över hit till oss på the Island för idag ska vi fotografera ett "dessertbord" med diverse olika bakverk som Caroline har snickrat ihop - spännande! Jag hade tänkt att vi skulle arrangera och duka upp ute vid mitt planteringsbord men det ligger regn i luften idag. Men vad tusan. Det löser vi på något sätt. Bilder kommer så klart inom kort.

En härlig söndag önskar jag er, goa läsare!

KRAM

// Inredningsfrun

Psssssssst.... Apropå galet. Ni är nästan 800 st som "gillar" och följer Inredningsfrun goes Facebook nu. Galet! Roligt! Tack!
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top