Pages

lunes, 31 de octubre de 2011

Middagstips!

Nämen varför inte ta och avsluta denna härliga måndag med ett litet middagstips. Denna lilla eminenta middagsrätt tog 30 minuter från första hackelihacket tills "Daaaarling - dinner is served". Perfekt! Å eftersom jag är ett fan av lättlagad, nyttig och fräsch mat så kommer vi att göra detta recept från Middagskorgen igen. Lätt! Men nästa gång kommer jag nog att helsteka kasslern i folie i ugnen (eftersom jag tycker att den blir saftigare då) istället för att steka skivor. Här kommer receptet. Only for you;


Ljummen rotfruktssallad med kassler (4 portioner)

Rotfruktssallad;
Ca ½ kg potatis
Ca 250 g morötter
2 palsternackor
1 bit kålrot
1½ dl gräddfil
1 dl majonnäs
2 tsk äppelcidervinäger
Salt & svartpeppar
(jag tog även två matskedar med senap eftersom jag tycker det blir smaskens tillsammans med kålroten)
(Jameeen just det ja. Jag slängde i en massa persilja också. You know the iron är bra för dig, kvinna!)
1 frp kassler ca 600 g
Smör
Salt & svartpeppar

Gör så här:
Skala och tärna potatis, morötter, palsternackor och kålrot. Koka potatis och rotfrukter i lättsaltat vatten ca 15 minuter, tills de mjuknar.
Blanda gräddfil, majonnäs och äppelcidervinäger i en stor bunke. Vänd ner den nykokta potatisen och rotfrukterna. Krydda med salt och svartpeppar.
Skiva och stek kasslern i skivor i en klick smör. Krydda lätt med salt (jag skippar saltet eftersom jag tycker kasslern är så salt i sig) och svartpeppar.
Servera ljummen rotfruktsallad med kassler (Vi tog lite extra grönsaker också. Man kan aldrig få för mycket grönt :)). Ät och njut!

Nu ska jag hångla kudden.

KRAM

// Inredningsfrun
Facebook Twitter Google+

 
Back To Top